RSS Google ads

  • Découvrez nos marques et solutions plus simples pour les annonceurs et les éditeurs 27 juin 2018
    Nous avons lancé AdWords il y a presque 18 ans avec un but simple en tête : permettre aux personnes d'interagir facilement avec les entreprises sur Internet. Nous profitions alors des recherches effectuées par les utilisateurs (par exemple, pour du papier à lettre écologique, des articles de matelassage ou un service tel que la construction […]
    Unknown
  • Augmentez vos ventes et touchez davantage de clients grâce aux nouvelles campagnes Shopping 8 juin 2018
    De nos jours, pour rechercher des informations sur des produits, les acheteurs utilisent tous types d'appareils et procèdent de multiples façons : ils effectuent des recherches en ligne, ils regardent des vidéos de critiques de produits, ils lisent des articles de blog, ils parcourent des applications, ils consultent des avis sur les produits, etc. Chacun de […]
    Oriane
  • Google I/O : développez votre activité et boostez vos revenus grâce à AdWords et AdMob 9 mai 2018
    La conférence Google I/O est un événement exaltant. Chaque année, nous sommes très heureux d'interagir avec la communauté des développeurs et de découvrir tout ce qu'ils créent, en particulier dans le domaine des applications mobiles. Ces applications constituent la raison précise pour laquelle de nombreuses personnes considèrent que leur téléphone est devenu un objet indispensable. En
    Oriane
  • AdWords se transforme et inaugure une nouvelle interface 9 mai 2018
    Nous avons lancé AdWords il y a 17 ans dans le but d'aider les entreprises de toutes tailles à faire leurs premiers pas en ligne et à toucher des utilisateurs partout dans le monde. Nous avons introduit de nombreux changements depuis lors, mais notre mission reste la même : mettre AdWords au service de tous, que vous […]
    Oriane
  • Développez votre activité grâce au nouveau programme Google de formation aux campagnes universelles de promotion d'applications 12 avril 2018
     Nous lançons aujourd'hui un nouveau programme interactif de formation aux campagnes universelles de promotion d'applications. Celles-ci vous permettent de toucher facilement les utilisateurs et de développer votre activité liée aux applications à grande échelle. Basées sur la technologie de machine learning de Google, ces campagnes vous aident à trouver les clients les plus importants pour
    Oriane
  • Expérience sur mobile et résultats commerciaux 26 février 2018
    Les attentes des consommateurs en matière de rapidité et de qualité des expériences numériques sont de plus en plus élevées, et le Web pour mobile n'y fait pas exception. Malheureusement, qu'il s'agisse de trouver une chambre d'hôtel au meilleur prix pour les vacances ou d'acheter une nouvelle paire de chaussures, l'expérience de recherche et d'achat […]
    Oriane
  • Obtenez de meilleurs résultats pour votre entreprise grâce au machine learning : partie III 1 février 2018
    Les consommateurs n'ont jamais eu autant de moyens à leur disposition, et ils exigent que les marques leur proposent des expériences utiles et rapides. C'est pourquoi les meilleurs responsables marketing sont 50 % plus susceptibles d'accroître leurs investissements dans des technologies comme le machine learning pour les aider à réussir[1]. Le machine learning intégré dans AdWords […]
    Unknown
  • Accélérez le développement de votre activité grâce au machine learning : partie II 24 janvier 2018
    La semaine dernière, à l'occasion du Consumer Electronics Show, nous vous avons présenté un nouveau type de consommateur : le "consommacteur". Ce dernier n'a jamais été aussi curieux, exigeant et impatient, et il souhaite pouvoir bénéficier d'une expérience optimale en toute circonstance (par exemple, pour faire son check-in à l'hôtel et déverrouiller sa chambre via son […]
    Unknown
  • Accélérez le développement de votre activité grâce au machine learning : partie I 15 janvier 2018
    Le début de l'année est un moment propice pour penser aux mois à venir et prendre de bonnes décisions (manger plus sainement, passer plus de temps à l'extérieur, etc.). Cette semaine, à l'occasion du Consumer Electronics Show, nous nous intéressons à l'avenir de la technologie.Aujourd'hui, grâce à des innovations telles que les smartphones et les […]
    Unknown
  • Attirez de nouveaux utilisateurs grâce à un nouveau format d'annonce jouable dans les campagnes universelles de promotion d'applications 7 décembre 2017
    La période des fêtes de fin d'année est déjà là, et des millions de personnes à travers le monde ont hâte de déballer leurs nouveaux appareils et de télécharger leurs applications favorites. Leur choix est vaste : il est donc vital pour vous d'attirer leur attention et de les inciter à interagir avec votre application. C'est […]
    Unknown

RSS Youtube

  • Giving you more control over your Homepage and Up Next videos 26 juin 2019
    Connecting our users with the content they love is important to us. We want to help viewers find new interests and passions — such as a new favorite artist, a new creator they can follow or simply the best food recipes. But there's one true expert in what you want to watch: you. One thing […]
    YouTube
  • YouTube Music and Universal Music Group change the way you see music 19 juin 2019
    Great music videos are works of art that continue to drive cultural influence across generations. And just like priceless paintings or sculptures in museums, from time to time they need some TLC. Now, in a pioneering partnership, YouTube is working with Universal Music Group to remaster some of the most iconic music videos of all […]
    YouTube
  • Taking a harder look at harassment 6 juin 2019
    There have been a lot of questions over the last few days about our policies on harassment, particularly around two YouTube creators: Carlos Maza and Steven Crowder. These are important issues and we’d like to provide more details and context than is possible in any one string of tweets. Since YouTube started 14 years ago, […]
    YouTube
  • Our ongoing work to tackle hate 5 juin 2019
    Over the past few years, we’ve been investing in the policies, resources and products needed to live up to our responsibility and protect the YouTube community from harmful content. This work has focused on four pillars: removing violative content, raising up authoritative content, reducing the spread of borderline content and rewarding trusted creators. Thanks to […]
    YouTube
  • More ways to buy tour tickets on YouTube 4 juin 2019
    Starting today, fans will be able to purchase even more tickets to upcoming shows in the U.S. by their favorite artists. Read more about our new partnership with AXS, the second-largest ticket provider in North America, on our YouTube for Artists blog.
    YouTube
  • An update on our efforts to protect minors and families 3 juin 2019
    Responsibility is our number one priority, and chief among our areas of focus is protecting minors and families. Over the years, we’ve heavily invested in a number of technologies and efforts to protect young people on our platform, such as our CSAI Match technology. And in 2015, because YouTube has never been for kids under […]
    YouTube
  • 2019 Brandcast stage highlights: Primetime is now personal 2 mai 2019
    Today, people want to watch videos that relate to their interests and passions – whenever they choose, on any device. For some of us, it’s guitar lessons, but for others, it’s baking their own masterpiece alongside experts like How to Cake It. Everyone’s primetime is personal, and what you watch often reflects who you are. […]
    YouTube
  • Trending on YouTube: Sustainable Fashion, Living and Clean Beauty 22 avril 2019
    In celebration of Earth Day, we’re spotlighting some of the many creators who help the planet shine a little brighter every day. Here are six who are leading the trends around sustainable fashion, living and clean beauty today. Sustainable FashionMany people are beginning to take a closer look at what they’re wearing these days - […]
    YouTube
  • YouTube to live stream Coachella Weekend 2 for the first time ever 18 avril 2019
    For the first time ever, YouTube will keep the cameras rolling for Coachella Weekend 2 with the exclusive second weekend live stream of the festival! After a record-breaking Weekend 1 live stream earning over 82 million live views — an increase of over 90% compared to views in 2018 —Weekend 2 will feature “Coachella Curated,” a new curated […]
    YouTube
  • Enjoy YouTube Music free on Google Home speakers 18 avril 2019
    Listening to music on your Google Home speaker right out-of-the-box seems too good to be true, right? It’s not! Starting today, YouTube Music is offering a free experience with ads on Google Home speakers (or other Google Assistant-powered speakers).Need a groove to get you ready for a night out? Say, “Hey Google, play Latin vibes.” Looking […]
    YouTube

RSS Social Media Marketing | Social Media Examiner

  • 5 Ways to Increase Sales With Instagram 26 juin 2019
    Want to sell more of your products or services on Instagram? Looking for ideas to help increase your sales? In this article, you’ll find out how to foster a shopper-friendly Instagram presence. #1: Turn Your Instagram Profile Into a Storefront The first step to turning your Instagram followers into customers is to build a creative […]
    Janette Speyer
  • 3 Ways to Improve Your YouTube Watch Time 25 juin 2019
    Wondering how to make your YouTube content more viewer-friendly? Do you want to increase your YouTube watch time? In this article, you’ll find three easy ways to increase the amount of time people spend watching your videos on YouTube. Why Does YouTube Watch Time (Minutes Watched) Matter? YouTube is one of the most powerful marketing […]
    Ann Smarty
  • How to Set Up Facebook Analytics and Facebook Attribution 24 juin 2019
    Want to better understand what is and isn’t working with your Facebook marketing? Are you using the two most powerful analysis tools Facebook offers? In this article, you’ll learn how to set up Facebook Analytics and Facebook attribution. How to Set Up Facebook Analytics The Facebook Analytics platform is a free tool for tracking and […]
    Lynsey Fraser
  • Facebook Introduces New Cryptocurrency: Libra 22 juin 2019
    Welcome to this week’s edition of the Social Media Marketing Talk Show, a news show for marketers who want to stay on the leading edge of social media. On this week’s Social Media Marketing Talk Show, we explore Facebook’s new cryptocurrency, Libra, with special guest, Joel Comm. Tune In to the Social Media Marketing Talk […]
    Grace Duffy
  • Creating Instagram Ads That Convert 21 juin 2019
    Want to learn more about advertising on Instagram? Wondering how to create Instagram ads that lead to sales? To explore how to create Instagram ads that work, I interview Andrew Hubbard. Andrew is a Facebook and Instagram ad expert and the founder of Hubbard Digital, an agency that runs Instagram and Facebook ads for information […]
    Michael Stelzner
  • How to Solve 4 Common Facebook Marketing Problems 19 juin 2019
    Are your Facebook ad costs too high or your engagement too low? Wondering how to get your Facebook marketing back on the right track? In this article, you’ll find causes and solutions for common social media marketing problems. #1: Your Facebook Posts Get Little to Zero Engagement Despite posting regularly on Facebook, your engagement is […]
    Megan Andrew
  • Sentiment Analysis: What Marketers Need to Know 18 juin 2019
    Do people talk about your business online? Do you know how to analyze the sentiment of online mentions to inform your marketing? In this article, you’ll discover how sentiment analysis can improve your marketing strategy. 4 Ways Marketers Can Use Sentiment Analysis Sentiment analysis is an algorithm applied to online mentions of your brand, products, […]
    Milosz Krasinski
  • 8 Ways to Share Links on Instagram 17 juin 2019
    Looking for ways to drive more website traffic from Instagram? Wondering how to share links in more places on Instagram? In this article, you’ll find eight distinct ways to share links on your Instagram profile and posts. #1: Add a Link to Your Instagram Bio Let’s start with the first and simplest way to place […]
    Corinna Keefe
  • Instagram Branded Content Ads: New Advertising Partnerships for Brands and Influencers 15 juin 2019
    Welcome to this week’s edition of the Social Media Marketing Talk Show, a news show for marketers who want to stay on the leading edge of social media. On this week’s Social Media Marketing Talk Show, we explore Instagram branded content ads for brands and influencers, and Snapchat’s new native checkout feature with special guest, […]
    Grace Duffy
  • How to Track Attribution on Facebook and Google 14 juin 2019
    Do you struggle to properly attribute your sales to your marketing efforts? Do you want to learn more about attribution with Facebook and Google? To explore the concept of attribution on Google and Facebook, I interview Chris Mercer. Chris is the world’s leading authority on Google Analytics, founder of Measurement Marketing IO, and the exclusive […]
    Michael Stelzner