RSS Google ads

  • Découvrez nos marques et solutions plus simples pour les annonceurs et les éditeurs 27 juin 2018
    Nous avons lancé AdWords il y a presque 18 ans avec un but simple en tête : permettre aux personnes d'interagir facilement avec les entreprises sur Internet. Nous profitions alors des recherches effectuées par les utilisateurs (par exemple, pour du papier à lettre écologique, des articles de matelassage ou un service tel que la construction […]
    Patricia Ribas
  • Augmentez vos ventes et touchez davantage de clients grâce aux nouvelles campagnes Shopping 8 juin 2018
    De nos jours, pour rechercher des informations sur des produits, les acheteurs utilisent tous types d'appareils et procèdent de multiples façons : ils effectuent des recherches en ligne, ils regardent des vidéos de critiques de produits, ils lisent des articles de blog, ils parcourent des applications, ils consultent des avis sur les produits, etc. Chacun de […]
    Oriane
  • Google I/O : développez votre activité et boostez vos revenus grâce à AdWords et AdMob 9 mai 2018
    La conférence Google I/O est un événement exaltant. Chaque année, nous sommes très heureux d'interagir avec la communauté des développeurs et de découvrir tout ce qu'ils créent, en particulier dans le domaine des applications mobiles. Ces applications constituent la raison précise pour laquelle de nombreuses personnes considèrent que leur téléphone est devenu un objet indispensable. En
    Oriane
  • AdWords se transforme et inaugure une nouvelle interface 9 mai 2018
    Nous avons lancé AdWords il y a 17 ans dans le but d'aider les entreprises de toutes tailles à faire leurs premiers pas en ligne et à toucher des utilisateurs partout dans le monde. Nous avons introduit de nombreux changements depuis lors, mais notre mission reste la même : mettre AdWords au service de tous, que vous […]
    Oriane
  • Développez votre activité grâce au nouveau programme Google de formation aux campagnes universelles de promotion d'applications 12 avril 2018
     Nous lançons aujourd'hui un nouveau programme interactif de formation aux campagnes universelles de promotion d'applications. Celles-ci vous permettent de toucher facilement les utilisateurs et de développer votre activité liée aux applications à grande échelle. Basées sur la technologie de machine learning de Google, ces campagnes vous aident à trouver les clients les plus importants pour
    Oriane
  • Expérience sur mobile et résultats commerciaux 26 février 2018
    Les attentes des consommateurs en matière de rapidité et de qualité des expériences numériques sont de plus en plus élevées, et le Web pour mobile n'y fait pas exception. Malheureusement, qu'il s'agisse de trouver une chambre d'hôtel au meilleur prix pour les vacances ou d'acheter une nouvelle paire de chaussures, l'expérience de recherche et d'achat […]
    Oriane
  • Obtenez de meilleurs résultats pour votre entreprise grâce au machine learning : partie III 1 février 2018
    Les consommateurs n'ont jamais eu autant de moyens à leur disposition, et ils exigent que les marques leur proposent des expériences utiles et rapides. C'est pourquoi les meilleurs responsables marketing sont 50 % plus susceptibles d'accroître leurs investissements dans des technologies comme le machine learning pour les aider à réussir[1]. Le machine learning intégré dans AdWords […]
    adrian
  • Accélérez le développement de votre activité grâce au machine learning : partie II 24 janvier 2018
    La semaine dernière, à l'occasion du Consumer Electronics Show, nous vous avons présenté un nouveau type de consommateur : le "consommacteur". Ce dernier n'a jamais été aussi curieux, exigeant et impatient, et il souhaite pouvoir bénéficier d'une expérience optimale en toute circonstance (par exemple, pour faire son check-in à l'hôtel et déverrouiller sa chambre via son […]
    adrian
  • Accélérez le développement de votre activité grâce au machine learning : partie I 15 janvier 2018
    Le début de l'année est un moment propice pour penser aux mois à venir et prendre de bonnes décisions (manger plus sainement, passer plus de temps à l'extérieur, etc.). Cette semaine, à l'occasion du Consumer Electronics Show, nous nous intéressons à l'avenir de la technologie.Aujourd'hui, grâce à des innovations telles que les smartphones et les […]
    adrian
  • Attirez de nouveaux utilisateurs grâce à un nouveau format d'annonce jouable dans les campagnes universelles de promotion d'applications 7 décembre 2017
    La période des fêtes de fin d'année est déjà là, et des millions de personnes à travers le monde ont hâte de déballer leurs nouveaux appareils et de télécharger leurs applications favorites. Leur choix est vaste : il est donc vital pour vous d'attirer leur attention et de les inciter à interagir avec votre application. C'est […]
    adrian

RSS Youtube

  • GNI YouTube innovation funding: supporting 87 news organizations in 23 countries to build video capabilities and innovate with new formats 17 décembre 2018
    In July, as part of the Google News Initiative (GNI), we announced innovation funding to help newsrooms and publishers strengthen their online video capabilities and experiment with new formats for video journalism. Hundreds of organizations submitted proposals through an open application process and today we’re sharing the 87 recipients. Hailing from 23 countries around the […]
    YouTube
  • Faster removals and tackling comments — an update on what we’re doing to enforce YouTube’s Community Guidelines 13 décembre 2018
    We’ve always used a mix of human reviewers and technology to address violative content on our platform, and in 2017 we started applying more advanced machine learning technology to flag content for review by our teams. This combination of smart detection technology and highly-trained human reviewers has enabled us to consistently enforce our policies with […]
    YouTube
  • YouTube Music now offers YouTube Charts: Keep up with the hottest songs and music videos in the world 13 décembre 2018
    At YouTube Music, we are constantly striving to give fans more ways to explore the world of music. Today, we are making the previously announced YouTube Charts available in YouTube Music as playlists so fans in our 29 launched markets can effortlessly explore the hottest songs and videos both globally and locally. Looking to check […]
    YouTube
  • Surprise, baby: It's YouTube Rewind 2018! 6 décembre 2018
    In 2018, you danced your heart out to Drake, yodeled in Walmart, and played a lot of Fortnite. As we prepare to head into 2019, it's time for our annual look back at the year that was in video and the trends that you made possible. This year was marked by surprising celebrity moments. In […]
    YouTube
  • YouTube launches student plans for YouTube Music and YouTube Premium just in time for winter break 27 novembre 2018
    Today, we’re introducing new student plans for YouTube Music and YouTube Premium, giving eligible university and college students discounted access to a world of music, original series and movies —  all ad-free and at a wallet-friendly price.Looking for some classical music to concentrate while studying for finals or a crowd-pleaser playlist for that end-of-semester party? Need a […]
    YouTube
  • The Giving Season is Upon Us 19 novembre 2018
    Earlier this year we launched #YouTubeGiving, a suite of tools that empowers creators to raise money on behalf of their favorite charities. As we enter the giving season, we’re making these tools available to even more organizations and creators. To kick things off, next week some of YouTube’s biggest creators will celebrate Giving Week and […]
    YouTube
  • Every view can create change: Introducing the 50+ new Creators for Change Impact Films 12 novembre 2018
    In anticipation of the International Day for Tolerance on November 16th, we are proud to celebrate the creators who are using the power of one view to open minds, inspire understanding, celebrate culture, and make a difference. From a beauty vlogger in California to a rapper in Sudan, a painter in Germany to a comedy […]
    YouTube
  • Election day: Live on YouTube 6 novembre 2018
    It’s election day in the United States. From candidates launching their campaigns to debating issues that matter to voters, you’ve come to YouTube to hear directly from the candidates and follow the midterm election. Now it’s time to make your voice heard. If you haven’t already cast your ballot, head to Google and search “where […]
    YouTube
  • YouTube Learning: Investing in educational creators, resources, and tools for EduTubers 22 octobre 2018
    Iraq war veteran Joshua Carroll used to spend nights at his security post watching YouTube to learn trigonometry so he could pursue his passion for space. In just three weeks, YouTube helped him improve his math skills from a 10th grade level to the level required to take physics classes at New River Community College […]
    YouTube
  • YouTube makes it simple for fans to experience live performances with Eventbrite 18 octobre 2018
    Over 1 billion fans come to YouTube each month to connect with their favorite artists and discover new music. Thanks to a new partnership with Eventbrite, we’re making it simple for fans to go from experiencing music online to seeing live performances. Starting today, fans watching videos from YouTube Official Artist Channels will see Eventbrite […]
    YouTube

RSS Social Media Marketing | Social Media Examiner

  • Social Customer Care: Why Marketers Should Care 28 décembre 2018
    Wondering how social customer care improves your marketing results? Want tips for acquiring and retaining customers? To explore why marketers should care about taking care of customers, I interview Shep Hyken. More About This Show The Social Media Marketing podcast is designed to help busy marketers, business owners, and creators discover what works with social […]
    Michael Stelzner
  • How to Set Up Twitter Video Ad Campaigns 27 décembre 2018
    Want more Twitter users to see your videos? Wondering what your Twitter video ad options are? In this article, you’ll discover how to set up a video ad campaign on Twitter. Two Types of Twitter Video Ads Twitter offers two types of video ad campaigns: in-stream video views and promoted video views. In-stream video ads […]
    Richa Pathak
  • How to Plan a Successful Influencer Marketing Campaign in 9 Steps 26 décembre 2018
    Wondering how to implement an influencer marketing campaign? Looking for a plan to follow? In this article, you’ll discover nine steps to plan and execute an influencer marketing campaign. #1: Create an Influencer Marketing Brand Brief Brands strive to create value for their customers, and as with any form of advertising, influencer marketing content should […]
    Krishna Subramanian
  • How to Lower Your Facebook Ad Spend 24 décembre 2018
    Do you want to reduce your Facebook ad costs? Wondering how to spend less to convert cold audiences? In this article, you’ll find four tips for reducing the cost of acquiring and converting new customers with Facebook ads. #1: Use Relevance Score to Optimize for Message Match AdWords has a quality score to control ad […]
    Brad Smith
  • Instagram and LinkedIn Rising: How Social Media Marketing Changed in 2018 22 décembre 2018
    Welcome to this week’s edition of the Social Media Marketing Talk Show, a news show for marketers who want to stay on the leading edge of social media. Join us for this special “year in review” episode of the Social Media Marketing Talk Show, where we explore the major Instagram and LinkedIn marketing news of […]
    Grace Duffy
  • How to Make Better Marketing Decisions: Unthinkable Wisdom 21 décembre 2018
    Do you need to make better strategic decisions? Wondering how to change your decision-making process? To explore how to make better marketing decisions, I interview Jay Acunzo. More About This Show The Social Media Marketing podcast is an on-demand talk radio show from Social Media Examiner. It’s designed to help busy marketers, business owners, and […]
    Michael Stelzner
  • How to Measure Your Facebook Return on Ad Spend 20 décembre 2018
    Are your Facebook ad campaigns working? Wondering how to accurately report on Facebook ad performance? In this article, you’ll discover how to measure your return on ad spend (ROAS) for Facebook ad campaigns. What Is Return on Ad Spend (ROAS)? Return on ad spend (ROAS) is the online advertising equivalent of return on investment (ROI). […]
    Charlie Lawrance
  • Using Emotions to Sell: The Journey: Season 2, Episode 14 20 décembre 2018
    Want more customers from a shrinking audience? Then watch the Journey, Social Media Examiner’s episodic video documentary that shows you what really happens inside a growing business. Watch The Journey This episode of the Journey explores how Social Media Examiner improves their conversion rate by using emotional messaging. Watch as they interview customers, hire an […]
    Michael Stelzner
  • How to Style Your Instagram Grid Layout: 4 Planning Tools 19 décembre 2018
    Do you want an easier way to curate a stylish and cohesive Instagram profile? Wondering how to see what new images will look like in your profile before you publish? In this article, you’ll discover four Instagram grid layout planning tools that will help you create a visually attractive profile grid. Why Use an Instagram […]
    Megan Andrew
  • How to Implement Social Listening for Your Business: 4 Tools 18 décembre 2018
    Do you need to do more than monitor and respond to mentions on social media? Looking for tools that also reveal strategic insights from those conversations? In this article, you’ll discover four social listening tools that deliver information you can use to make smart marketing decisions. What Is Social Listening? Social listening is the process […]
    Lilach Bullock